Штучний інтелект допоможе розгадати загадки небесних явищ

Вчені з Німеччини створила штучний інтелект для розпізнавання явищь, які спостерігаються на нічному небі. Вона буде працювади із даними, які надходять з мережі камер AllSky7.

Штучний інтелект спостерігатиме за небом
Штучний інтелект спостерігатиме за небом. Джерело: ras.ac.uk

Штучний інтелект для спостережень за небом

Технічний університет Ільменау що у Німеччині створив штучний інтелект призначений для відстежування на нічному небі різних явищ і їхньої класифікації. Дослідницька група співпрацювала з Американським метеорним товариством, оскільки основним призначенням системи є відстежування космічних каменів, що потрапляють до атмосфери нашої планети.

Основний потік даних для аналізу генерується системою AllSky7. Її створення Американське метеорне товариство ініціювало ще 2018. Вона складається з 85 камер із круговим оглядом, які постійно спостерігають за небом. Зараз дані, отримані від них обробляються вручну.

Зображення, з якими працює штучний інтелект
З такими зображеннями працює система штучного інтелекта. Джерело: phys.org

Спеціалісти зібрали близько 20 тис. зображень, отриманих від AllSky7 і використали їх для навчання штучного інтелекту Тепер він здатний швидко та точно класифікувати небесні явища і виділяти серед них цікаві для дослідників.

Можливості системи

Штучний інтелект вже застосовувався для класифікації об’єктів, які містяться у різних астрономічних каталогах. Намагалися його залучити й для пошуку інопланетних сигналів. І ось тепер справа дійшла безпосередньо до аналізу спостережень. За словами спеціалістів розроблена система є великим кроком уперед у порівнянні з усім, що застосовувалося досі.

Вчені розраховують, що нова система допоможе уточнити кількість космічного сміття, що знаходиться на орбіті Землі. Для цього мережа автоматичних обсерваторій має бути розширена і створені програми міжнародного співробітництва.

Штучний інтелект може не тільки впізнати метеори, але і розрахувати, чи досягли вони поверхні Землі. І якщо це сталося стає можливим знайти точне місце їхнього падіння. Вчені розраховують, що завдяки цьому небесні камені будуть знаходити частіше.

За матеріалами: phys.org