Російський та індійський супутники «розійшлися» на орбіті

Вранці 27 листопада два космічних апарати небезпечно наблизилися на низькій навколоземній орбіті. Російський супутник «Канопус-Б» та індійський Cartosat-2F пролетіли всього у 224 метрах один від одного. Відповідна інформація була опублікована на сайті «Роскосмосу».

Накволоземний простір в уяві художника (відносні розміри супутників перебільшені). Джерело: NASA

Інцидент стався в небі над Антарктидою. Повідомляється, що відносна швидкість двох апаратів становила 14,6 км/с, а сумарна маса —  приблизно 1200 кг. На щастя, супутники пролетіли поряд без зіткнення. Протягом 27 листопада їхні траєкторії кілька разів перетиналися в районі Антарктики, але щоразу відстань між ними збільшувалася.

Найвідоміше зіткнення на орбіті сталося у 2009 році. Воно призвело до утворення понад 2000 відстежених уламків. Більшість із них все ще знаходяться в космосі.

Варто відзначити, що в останні роки ймовірність орбітальних зіткнень помітно зросла. Це пов’язано як з початком розгортання мегасузір’їв на кшталт Starlink, так і з наслідками випробувань протисупутникової зброї. За багатьма прогнозами, в найближчі роки ми, швидше за все, станемо свідками події, подібної за величиною до зіткнення 2009 року.

За матеріалами: https://nplus1.ru