Rocket Lab створила універсальну супутникову платформу

Космічні технології

На 35-му Космічному симпозіумі, що проходить у штаті Колорадо, представники Rocket Lab повідомили про розробку універсальної супутникової платформи Photon. Вона дасть змогу клієнтам компанії виводити на орбіту необхідні прилади та обладнання без будівництва космічного апарата.

Супутникова платформа Photon. Джерело: Rocket Lab

Photon являє собою доопрацьовану версію розгінного блоку, що встановлюється на ракету Electron. Платформа оснащена власним двигуном, системами зв’язку та орієнтації, а також має можливість інтеграції додаткових компонентів. Ідея полягає в тому, що замість запуску окремого супутника для випробування будь-якого обладнання, замовник може встановити його на Photon. Це заощадить час і обійдеться дешевше, ніж будівництво окремого космічного апарата.

Виробництво платформи буде розгорнуто на заводі Rocket Lab в Каліфорнії. Її діаметр становить 1,2 м. На її борту можна розмістити корисне навантаження масою до 170 кг. Як джерело енергії використовуються сонячні батареї. За оцінками керівництва компанії, перший Photon може бути побудований і запущений протягом 4 місяців.

Нещодавно Rocket Lab здійснила третій комерційний пуск. Ракета Electron успішно вивела на низьку навколоземну орбіту 150-кілограмовий експериментальний апарат R3D2, побудований за гроші Управління перспективних дослідницьких проєктів Міністерства оборони США (DARPA). Наступний пуск заплановано на кінець квітня. Під час нього носій повинен буде відправити в космос три супутники американських ВПС.