Ранній Всесвіт був заповнений спіральними галактиками

За допомогою найсучасніших інструментів науковці виявили, що ранній Всесвіт був заповнений спіральними галактиками. Це змінює уявлення про еволюцію всього, що нас оточує.

Спіральні галактики були поширеними вже у ранньому Всесвіті
Спіральні галактики були поширеними вже у ранньому Всесвіті. Джерело: phys.org

Спіральні галактики

В астрономії набула твердження думка, що спіральні зоряні системи утворюються лише тоді, коли менші галактики зіштовхуються і з часом зливаються. Але нове дослідження вчених доводить, що це не так.

Стандартна модель галактик полягає в тому, що вони еволюціонують із часом. Зоряні системи утворилися з величезних хмар первісного водню та гелію і тому, ймовірно, мали досить аморфну структуру на початку. Враховуючи щільність раннього Всесвіту, галактичні зіткнення та злиття були поширеними явищами, які надавали таким  об’єктам обертання і змушували їх формувати диски й спіралі.

Нові дослідження

У новій роботі вчених були використані дані з наукового огляду ранньої космічної еволюції (CEERS), які були зібрані телескопом James Webb. Команда ідентифікувала 873 галактики, маса яких перевищує 10 млрд мас Сонця, з червоним зсувом між z = 0,5 і z = 4. Вік зоряних систем із таким червоним зсувом становить від 5 до 12 млрд років, тому вони охоплюють діапазон від ранніх зоряних систем до сучасних.

У цій вибірці 216 зоряних об’єктів були класифіковані як спіральні. Коли команда впорядкувала їх за червоним зсувом, то виявила, що хоча частка подібних зоряних об’єктів зменшується у міру заглиблення в минуле Всесвіту, їхня частка з червоним зсувом понад z = 3 була набагато вищою, ніж очікувалося.

Коли команда відкалібрувала спостереження, виявилось, що близько п’ятої частини галактик при z = 3 є спіральними зоряними  системами. Ці дуже ранні об’єкти Всесвіту повинні були стати спіральними менш ніж за два мільярди років після Великого вибуху, а це означає, що для злиття і зіткнення було мало часу.

Іншими словами, хоча зіткнення і злиття відіграють певну роль у формуванні спіральних галактик, ймовірно, існують й інші фактори, які впливають на цей процес. Наразі незрозуміло, які це фактори. За допомогою майбутніх даних команда телескопа James Webb сподівається визначити, як саме еволюціонують ці ранні об’єкти Всесвіту.