Радіотелескоп показав джети галактики IC 4296

За допомогою південноафриканського радіотелескопа MeerKAT астрономи отримали вражаюче зображення галактики IC 4296. Воно демонструє ряд раніше невідомих структур, які виникли через активність її надмасивної чорної діри.

Галактика IC 4296 і її радіо-струмені. Джерело: SARAO, SSS, S. Dagnello, W. Cotton (NRAO/AUI/NSF) / J. Condon et al.

IC 4296 розташована приблизно в 160 мільйонах світлових років від Чумацького Шляху. Це еліптична галактика, що є джерелом потужного випромінювання. Воно походить від двох струменів, створених чорною дірою що обертається та знаходиться в центрі системи. Її маса приблизно в мільярд разів більше сонячної.

Завдяки MeerKAT астрономи встановили, що джети IC 4296 мають набагато складнішу структуру, ніж вважалося раніше. Їх від початку прямі струмені стають нестабільними недалеко від галактики, де частина електрони «вислизає», створюючи кілька слабких радіониток (на зображенні вони помітні нижче IC 4296). Між яскравими струменями та зовнішніми шарами є гладкі «стрічки», що заповнюють «канали», створені в газі вже розсіяними джетами більш ранніх періодів активності.

«Стрічки» в кінцевому підсумку зупиняються міжгалактичним газом приблизно в мільйоні світлових років від центру IC 4296 і утворюють характерні кільця. На знімку їх можна побачити в лівому радіопромені. На думку дослідників, це відкриття дозволить краще зрозуміти природу позагалактичних радіоджерел.

За матеріалами: https://www.engineeringnews.co.za