Психея може бути схожа на металеву губку

Астероїд Психея (16 Psyche) по праву вважається одним із найпримітніших об’єктів Головного поясу. Результати спектрального аналізу свідчать, що він містить велику кількість металів. На думку вчених, це небесне тіло може бути осколком ядра протопланети, знищеної під час масштабного зіткнення на зорі Сонячної системи.

Спостереження, виконані Дуже великим телескопом (VLT ESO) показали, що на поверхні Психеї розташовуються дві великі ударні структури. За своєю будовою вони відрізняються від місячних та марсіанських кратерів. Команда американських дослідників спробувала розібратися у механізмі утворення цих структур. Для цього вони звернулися до комп’ютерного моделювання, спробувавши відтворити умови появи найбільшого (67-кілометрового) астероїдного кратера.

Симуляція показала, що найбільш точно картині, яка спостерігається, відповідає сценарій, в якому поверхня Психеї складається з монелю (сплав міді та нікелю, аналогічний руді з ударного кратера Садбері, в канадській провінції Онтаріо), а сам астероїд є пористим — від 30% до 50% його внутрішнього обсягу займають порожнечі. Тіло, що утворило кратер, мало врізатися в Психею під кутом 60° на швидкості 4,5 км/с.

В той самий час вчені визнали, що в процесі моделювання їм не вдалося отримати картину, повністю ідентичну тій, що спостерігається. А отже Психея може мати складнішу будову, ніж вважалося.

У серпні 2022 року NASA відправить до астероїда космічний апарат Psyche. Він вийде на орбіту навколо малого тіла 31 січня 2026 року. Автоматичний розвідник повинен буде докладно вивчити Психею та дати відповідь на питання щодо механізму її формування.