Пряма трансляція запуску Starship

17 квітня ми можемо стати свідками однієї з визначальних космічних подій ХХІ сторіччя. Компанія SpaceX спробує орбітального запуску космічного корабля Starship.

Готовий до запуску прототип корабля Starship на стартовому майданчику. Джерело: SpaceX

Starship є найбільшою в історії ракетою-носієм. Він складається зі ступеня (прискорювача) Super Heavy та однойменного космічного корабля. Обидва компоненти є багаторазовими. Маса зв’язки Starship та Super Heavy у заправленому стані становить близько 5000 тонн, висота — 120 м.

Ступінь Super Heavy (її довжина становить 69 м) оснащена 33 двигунами Raptor, що використовують метан як пальне і рідкий кисень як окислювач. Корабель Starship (його довжина складає 50 м) оснащений шістьма двигунами Raptor. У багаторазовій версії він зможе доставити 100-150 тонн вантажу на низьку навколоземну орбіту.

Пряма трансляція запуску Starship

Запуск Starship заплановано на 16:00 за київським часом. Вікно для польоту корабля буде відчинене до 17:30. У разі перенесення наступна спроба відправити Starship в космосі може бути здійснена 18 квітня.

Зв’язка зі Starhip і Super Heavy буде запущена з території полігону SpaceX неподалік техаського селища Бока-Чіка. Після поділу прискорювач виконає частковий маневр повернення і приведеться в Мексиканській затоці за 32 км від точки запуску.

Що ж до прототипу Starship, він розвине достатню швидкість, щоб вийти низьку навколоземну орбіту, і зробити неповний виток навколо Землі. У районі Гавайських островів корабель активує двигуни і увійде в атмосферу, після чого в океан приблизно в 100 км від північно-західного узбережжя острова Кауаї.

Варто зазначити, що під час майбутнього випробування SpaceX не планує рятувати ні Super Heavy, ні Starship. Навіть якщо прототип корабля переживе вхід в атмосферу, то він все одно зруйнується під час приводнення.

Також необхідно сказати, що SpaceX дає вельми стримані прогнози з приводу результату тесту. З огляду на складність системи та наслідки помилки, ймовірність перенесення старту доволі висока. За словами Ілона Маска, він вважатиме успіхом, якщо Starship не підірве стартового майданчика і компанія збере всі необхідні дані.

Пряма трансляція запуску Starship

17 квітня ми можемо стати свідками однієї з визначальних космічних подій XXI століття. Компанія SpaceX зробить спробу орбітального запуску космічного корабля Starship.

Starship є найбільшою в історії ракетою-носієм. Він складається зі ступеня (прискорювача) Super Heavy та однойменного космічного корабля. Обидва компоненти є багаторазовими. Маса зв’язки Starship і Super Heavy у заправленому стані становить близько 5000 тонн, висота — 120 м.

Ступінь Super Heavy (його довжина становить 69 м) оснащений 33 двигунами Raptor, які використовують метан як пальне та рідкий кисень як окислювач. Корабель Starship (його довжина становить 50 м) оснащений шістьма двигунами Raptor. У багаторазовій версії він зможе доставити 100 –150 тонн вантажу на низьку навколоземну орбіту.

Пряма трансляція запуску Starship

Запуск Starship запланований на 16:00 за київським часом. Вікно для польоту корабля буде відкрито до 17:30. У разі перенесення, наступна спроба відправити Starship у космос може бути зроблена 18 квітня.

Зв’язку зі Starhip і Super Heavy запустять із території полігону SpaceX недалеко від техаського селища Бока-Чіка. Після поділу прискорювач виконає частковий маневр повернення і приводниться в Мексиканській затоці за 32 км від точки запуску.

Що стосується прототипу Starship, то він розвине достатню швидкість, щоб вийти на низьку навколоземну орбіту, і зробити неповний виток навколо Землі. У районі Гавайських островів корабель активує двигуни та увійде в атмосферу, після чого приводниться в океан приблизно за 100 км від північно-західного узбережжя острова Кауаї.

Також необхідно зазначити, що SpaceX дає вельми стримані прогнози з приводу результату тесту. З огляду на складність системи та наслідки помилки, ймовірність перенесення старту доволі висока. За словами Ілона Маска, він вважатиме успіхом, якщо Starship не підірве стартовий майданчик і компанія збере всі необхідні дані.