Прощальний знімок Бенну

Ця світлина була зроблена апаратом OSIRIS-REx 9 квітня. Того дня він здійснив фінальний проліт астероїда Бенну (101955 Бенну). Метою візиту було картографування поверхні малого тіла та зйомка місця взяття проби його ґрунту.

На зображенні можна розгледіти наполовину освітлений силует астероїда на тлі чорноти космосу. Особливість представленого кадру полягає в тому, що це останній знімок Бенну, отриманий OSIRIS-REx. Після завершення прольоту апарат віддалився на відстань кількох тисяч кілометрів від тіла і більше не фотографував його.

Останній знімок астероїда Бенну зроблений OSIRIS-REx. Джерело: NASA/Goddard/University of Arizona; Writer Daniel Stolte, University of Arizona

На сьогодні Бенну є найменшим об’єктом Сонячної системи, дослідженим космічним апаратом із близької дистанції. Його розміри становлять 565×535×508 м, середня густина — 1,19 г/см³, що не набагато більше за середню густину води. Це свідчить про пористу структуру астероїда; швидше за все, він являє собою «купу сміття» — скупчення каменів, пов’язаних силами гравітації.

Ймовірно, Бенну утворився в результаті руйнування великого об’єкта, діаметром не менше 100 км. Це сталося в період між 800 млн і 1,5 млрд років тому. Потім він дрейфував у внутрішній частині Головного поясу, поки кілька мільйонів років тому не перейшов на нинішню орбіту, рухаючись по якій, він час від часу зближується із Землею. Тому його зарахували до потенційно небезпечних астероїдів.

Карта поверхні астероїда Бенну. Джерело: NASA/Goddard/University of Arizona

У 2135 році Бенну пройде на відстані близько 100 тис. км від нашої планети. Це зближення може змінити його орбіту таким чином, що у проміжку між 2175 і 2196 роками він зіткнеться із Землею. Однак така ймовірність вкрай мала — за останніми розрахунками вона складає 0,037% (1 до 2700).