Проблеми на шляху до Меркурія: місія BepiColombo втратила тягу

Європейсько-японська місія BepiColombo, що прямує до Меркурія, зіткнулася з технічними проблемами. Двигуни космічного апарата втратили можливість працювати на повну потужність.

Прибуття BepiColombo до Меркурія в уявленні художника. Джерело: ESA/ATG

BepiColombo був запущений у 2018 році. Він являє собою зв’язку з двох космічних апаратів (європейського MPO та японського MMO), а також перелітного модуля, який має вивести їх на орбіту навколо Меркурія. Для цього на ньому встановлено набір з електричних ракетних двигунів, енергія для яких виробляється за допомогою сонячних батарей.

Проблеми виникли 26 квітня, коли BepiColombo мав розпочати свій черговий маневр. Перелітний модуль не зміг забезпечити достатньою кількістю електроенергії двигуни космічного апарата.

Після отримання телеметрії, фахівці з ESA розпочали вирішення проблеми. До 7 травня вони відновили тягу BepiColombo приблизно до 90 % від колишнього рівня. Однак доступна потужність перелітного модуля все ще нижча, ніж має бути. Тому повна тяга поки не може бути відновлена.

Наразі фахівці намагаються оцінити, як зниження тяги вплине на перебіг місії. За попередніми оцінками, при збереженні поточного рівня потужності BepiColombo повинен зуміти прибути до Меркурія вчасно для четвертого гравітаційного маневру. Він запланований на 5 вересня 2024 року.

Надалі BepiColombo повинен буде виконати ще два гравітаційні маневри, які забезпечать вихід на постійну орбіту навколо Меркурія в грудні 2025 року. Після цього апарати MPO і MMO відокремляться від перелітного модуля і розпочнуть виконання своїх наукових програм.

Космічні туристи Blue Origin потрапили у пастку після польоту