Під час повного сонячного затемнення вдалося сфотографувати комету

14 грудня на Землі відбулося єдине в 2020 році повне сонячне затемнення. Його центральна фаза спостерігалася на території Чилі й Аргентини. На жаль, через карантинні обмеження цього разу небагатьом астрономам вдалося потрапити до Південної Америку, щоб сфотографувати сонячну корону. Але ті, кому пощастило опинитися «на шляху» місячної тіні, стали свідками рідкісного видовища.

Фотографії комети C/2020 X3, зроблені обсерваторією SOHO та під час сонячного затемнення. Джерело: ESA/NASA/SOHO/Andreas Möller (Arbeitskreis Meteore e.V.)

Незадовго до початку затемнення на Сонці стався корональний викид маси, що потрапив на зроблені з Землі фотографії. На додаток у процесі подальшого вивчення знімків зовнішньої сонячної корони виявилося, що астрофотографам також вдалося відзняти близькосонячну комету C/2020 X3 (SOHO).

«Хвостата зірка» була знайдена всього за день до затемнення на зображеннях, отриманих космічною обсерваторією SOHO. Вона є частиною сімейства Крейца, котре, як вважається, утворилося в результаті розпаду великої комети, що стався декілька тисяч років тому.

Анімація, що демонструє рух близькосонячної комети C/2020 X3. Джерело: ESA/NASA/SOHO/Karl Battams

У момент затемнення C/2020 X3 (SOHO) наближалася до перигелію своєї орбіти, знаходячись на відстані 2,7 млн км від сонячної поверхні. Оскільки розмір ядра комети не перевищував 15 м, вона не пережила зближення зі світилом і була повністю знищена його випромінюванням.

James Webb виявив найвіддаленіший вибух наднової у ранньому Всесвіті