Перші зорі у Всесвіті народжувалися не самі

Вчені дослідили зорі з надзвичайно низьким вмістом металів, які дісталися їм від першого покоління наднових. Вони дійшли висновку, що ці світила народжувалися не на самоті, а у достатньо тісних групах.

Перші зорі у Всесвіті
Перші зорі у Всесвіті. Джерело: www.newsweek.com

Як народжувалися перші зорі

Міжнародна група дослідників нещодавно опублікувала роботу, в якій за допомогою штучного інтелекту визначила, що перші зорі у Всесвіті народилися не на самоті. Для цього вони визначили хімічний склад тих світил, які доступні для вивчення.

Зараз зорі народжуються у велетенських щільних газопилових хмарах. Але в перші сотні мільйонів років після Великого вибуху Всесвіт являв собою одну велетенську хмару водню з деякою домішкою гелію. Тож у ньому перші зорі могли утворюватися як на відстані мільйонів світлових років, так і поруч одна з одною.

Проблема лише в тому, що ми цих світил із нульовою металічністю, тобто вмістом елементів важчих за гелій, зараз не бачимо. Вони встигли випалити весь водень і перетворитися на білі карлики, нейтронні зорі та чорні діри.

Перші наднові

У новому дослідженні вчені вирішили оцінити, наскільки близько одна до одної розташовувалися наднові, які дали початок зорям із найнижчою металічністю, яка спостерігається. Усі вони мали бути зорями першого покоління. Для цього використали той факт, що кожна наднова створює свій унікальний набір елементів.

Астрофізики зібрали за допомогою телескопа Subaru дані про приблизно 450 зір із надзвичайно низькою металічністю. Утворитися вони мали з газопилових хмар, які залишилися від наднових першого покоління, сліди яких були у їхньому хімічному складі.

Виявилося, що приблизно 68 відсотків світил, що досліджувалися, мають у своєму хімічному спектрі збагачення більш як однією надновою. І для того, аби так сталося, треба, щоб ці вибухи відбувалися дуже близько один до одного.

З цього дослідники зробили висновок, що перше покоління зір не народжувалося на самоті, а утворювалося групами, подібно до того, як це відбувається із сучасними зорями. Що викликало такий розподіл, поки що лишається невідомим.

За матеріалами scitechdaily.com.