Перша повна геологічна карта поверхні Місяця

Вчені з Геологічної служби США у співпраці з NASA, а також Місячним і планетним інститутом, створили першу комплексну карту всієї місячної поверхні. Її масштаб становить 1:5 000 000 і це рекордний рівень деталізації.

Геологічна карта місячної поверхні. Джерело: NASA/Геологічна служба США

Як основу для своєї роботи дослідники використовували 6 окремих регіональних карт, створених на основі даних, які були зібрані в ході експедицій Apollo. Також їх доповнили інформацією з автоматичних зондів.
Відомості про місячну топографію були взяті з архіву результатів вимірювань лідара апарату LRO та стереознімків, які зробив японський супутник «Кагуй». Окрім того, фахівці розробили єдиний опис стратиграфії Місяця, щоб уникнути двоякого трактування віку й типу гірських порід. За словами вчених, нова карта повинна знайти застосування в майбутніх місячних експедиціях за участю астронавтів.

▪️Загальна площа місячної поверхні становить 38 млн км, що можна порівняти з площею Африки (30,3 млн км).
▪️Близько 16% Місяця зайнято морями — рівнинними ділянками, які покриті застиглою лавою. В більшості, вони розташовані на видимій стороні нашого природного супутника. Його ж зворотна сторона відрізняється більшим ступенем кратеризованності та невеликою кількістю морів.

За матеріалами: https://www.usgs.govn