Отримано найбільш детальний знімок сонячної плями

Використовуючи новітній телескоп DKIST (Daniel K. Inouye Solar Telescope), астрономи зуміли отримати найбільш детальне зображення сонячної плями. Він був опублікований на сайті агентства «Національний науковий фонд».

Знімок сонячної плями, зроблений телескопом DKIST. Історія: NSO/AURA/NSF

DKIST встановлений в обсерваторії Халеакалу на Гавайських островах. Його будівництво почалося у 2013 р. Діаметр головного дзеркала інструменту становить 4,24 м, він оснащений найбільш досконалою на цей час системою адаптивної оптики, завдяки якій має стати найпотужнішим з чинних сонячних наземних телескопів. Формально DKIST все ще перебуває в стадії введення в експлуатацію і розпочне повноцінні спостереження лише наступного року. Але вчені використовують його унікальні можливості для проведення деяких досліджень.

Наведений знімок сонячної плями AR 2757 був отриманий 28 січня 2020 р. За словами дослідників, його просторова здатність у 2,5 раза перевершує найкращі зі зроблених раніше зображень. На фотографії помітні магнітні структури розміром до 20 км. Для розуміння масштабів варто сказати, що розмір самої плями становив 16 тис. км – це більше за діаметр нашої планети.

Сонячна пляма AR 2757. Джерело: SDO/HMI

Сонячні плями здаються нам темними, оскільки їхня температура в середньому на 1500°C нижча, ніж навколишня поверхня світила. Згідно з сучасними уявленнями, вони формуються у місцях виходу магнітних силових ліній у фотосферу з глибини Сонця. У міру зростання сонячної активності кількість плям збільшується.

За матеріалами: https://nso.edu