Отримано найбільш детальне зображення фотосфери

Національний науковий фонд США (NSF) опублікував найдокладнішу в історії астрономії анімацію видимої поверхні Сонця (фотосфери). Вона була отримана за допомогою нового телескопа DKIST (Daniel K. Inouye Solar Telescope), встановленого на обсерваторії Халеакала на острові Мауї — другому за величиною в Гавайському архіпелазі.

Анімація охоплює 10 хвилин спостережень на довжині хвилі 705 нм (ближній інфрачервоний діапазон). Розмір зазнімкованої області становить 19×10,7 тис. км. Відео демонструє турбулентну плазму, що кипить, з якої складаються верхні шари нашої зорі. Добре видно характерні ізольовані структури (комірки). Їхню середню площу можна порівняти з площею Туреччини. Гаряча сонячна речовина підіймається у яскравих центральних частинах таких осередків, потім охолоджується та опускається під поверхню у темних «прожилках». Цей процес називається конвекцією. У темних смугах також можна помітити невеликі яскраві «маркери» магнітних полів.

DKIST побачив своє «перше світло» минулого року. На цей час він є найбільшим телескопом, призначеним для вивчення Сонця. Завдяки 4-метровому головному дзеркалу цей інструмент здатний розрізняти у фотосфері структури розміром до 30 км.

За матеріалами https://www.nso.edu