OSIRIS-REx прибув до астероїда Бенну

Космічні технології

Після більш ніж дворічної подорожі автоматична станція OSIRIS-REx досягла своєї мети — невеликого навколоземного астероїда Бенну (101955 Bennu). Апарат вийшов на робочу позицію, що знаходиться на відстані всього 20 км від поверхні малого тіла.

З нагоди цієї події, фахівці NASA опублікували анімацію, що демонструє один повний оберт Бенну навколо своєї осі. Вона складена зі знімків, зроблених OSIRIS-REx з дистанції 80 км. Анімація демонструє поцятковану численними кругляками та скелями поверхню астероїда.

Обертання астероїда Бенну. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center/University of Arizona

Також NASA опублікувало анімацію, що показує, як змінювався вигляд Бенну в міру наближення до нього OSIRIS-REx. Вона складена з кадрів, зроблених станцією в проміжку між 17 серпня та 27 листопада. У момент знімкування перших знімків OSIRIS-Rex перебував на відстані 2,2 млн км від малого тіла. Фінальні кадри було зроблено з дистанції 65 км. За цей час OSIRIS-REx здійснив чотири маневри, що зменшили його швидкість щодо Бенну з 491 м/с до 0,04 м/с.

Зближення станції OSIRIS-REx з астероїдом Бенну. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center/University of Arizona

Найближчим часом OSIRIS-REx почне детальне картографування поверхні Бенну з метою пошуку безпечних місць для взяття проби його речовини. Для взяття астероїдного ґрунту буде використана 3,3-метрова рука-маніпулятор. Встановлений на ній пристрій випустить в астероїд струмінь стисненого азоту. Газ підніме з поверхні частинки реголіту, які будуть захоплені в спеціальну пастку.

Також OSIRIS-REx вивчатиме мінеральний склад поверхні астероїда, його внутрішню будову, гравітаційне поле, а також вимірюватиме ефект Ярковського, який може впливати на орбіти навколоземних астероїдів. Загалом станція пробуде в гостях у Бенну понад 2 роки. У березні 2021 року OSIRIS-REx ляже на зворотний курс до Землі. Згідно з планом місії, капсула з астероїдною речовиною повинна буде здійснити посадку на полігоні в штаті Юта 24 вересня 2023 року.