OSIRIS-REx показав зміни на поверхні Бенну

7 квітня апарат OSIRIS-REx виконав фінальний проліт астероїда Бенну (101955 Bennu). Протягом майже шести годин земний посланець вів детальне знімання малого тіла. Основною метою візиту було вивчення змін, які відбулися з астероїдом за останні два роки.

Нещодавно спеціалісти групи супроводу місії опублікували перші зображення, отримані під час цього прольоту. На них можна побачити ділянку Nightingale, звідки у жовтні минулого року зонд взяв пробу ґрунту. Візуальне порівняння зі знімками, зробленими в березні 2019 року, демонструє низку змін. Наприклад, у точці взяття проби утворилася западина з декількома великими каменями на дні. Вочевидь вони оголилися під час процедури.

Також вчені звернули увагу на збільшену кількість матеріалу, з більш високою відбивною здатністю (ймовірно, він був вибитий з надр Бенну), а також на зміщення становища деяких бруків. Особливу увагу привернув камінь, діаметр якого оцінюється в 1,25 м, а маса приблизно в одну тонну. Він змістився на 12 метрів.

За словами вчених, такі помітні зміни пояснюються комбінацією з кількох основних факторів. Під час контакту з Бенну головка пробовідбірника ввійшла майже на півметра вглиб астероїда, після чого OSIRIS-REx випустив струмінь стисненого азоту, «збивши» поверхневий матеріал. Частина його потрапила до спеціальної камери, а частина виявилася розкиданою по поверхні. Свою роль відіграли і двигуни апарата, активовані після завершення процедури. Реактивний струмінь підняв каміння та пил, змінивши їхнє розташування.

До 10 травня OSIRIS-REx перебуватиме на околицях Бенну. Цього дня зонд активує основний двигун та виконає маневр, який спрямує його на зворотний курс до нашої планети. Якщо все піде за планом, 24 вересня 2023 року апарат скине на Землю капсулу із зібраними зразками астероїдної речовини.