Опубліковано нову топографічну карту кратера Єзеро

18 лютого 2021 року посадковий апарат місії Mars 2020 повинен буде опустити на марсіанську поверхню ровер Perseverance разом із закріпленим на його корпусі дроном Ingenuity. Якщо все пройде добре, вони сядуть усередині кратера Єзеро — 49-кілометрової ударної формації, розташованої на північ від екватора Червоної планети.

Нова топографічна карта кратера Єзеро. Джерело:
ESA/DLR/FU Berlin, CC BY-SA 3.0 IGO

Нещодавно фахівці ESA підготували нову топографічну карту кратера Єзеро. Вона була створена на основі даних, зібраних апаратом Mars Express. Кольори зображення позначають різні висоти. Більш високі ділянки позначені червоним і помаранчевим, низовини — блакитним і зеленим. Запланована зона висадки Perseverance показана чорним еліпсом.

За оцінками планетологів, кратер сформувався 3,7 млрд років тому. У ту епоху Марс мав щільнішу атмосферу і його поверхнею протікали потоки води. Їхні сліди були знайдені в безлічі регіонів планети — зокрема й усередині кратера Єзеро. На це вказують поклади глинистих матеріалів, що знаходяться на його дні, і тріщини у вигляді багатокутників, які зазвичай виникають при висиханні водойм.

Знімок кратера Єзеро з орбіти. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS/T.Harrison

Ба більше, проаналізувавши супутникові знімки, дослідники дійшли висновку, що 3,5 млрд років тому на території кратера розташовувалася повноцінна річкова дельта, яка проіснувала досить довго. Розрахунки показують, що для формування залишених після неї слідів і осадових відкладень знадобилося б від мільйона до 10 млн років. Тому планетологи покладають дуже великі надії на майбутню місію. Аналіз матеріалу, що скупчився на кратерному дні, має допомогти вченим отримати довгоочікувану відповідь на питання, чи був Марс колись притулком для будь-яких форм життя.

За матеріалами http://www.esa.int