Новонароджені зорі туманності Оріона

Представлений колаж складається зі знімків, зроблених космічною обсерваторією Hubble. Він демонструє процеси, що відбуваються всередині Туманності Оріона (M42) — однієї з найближчих до Землі великих областей активного зореутворення, розташованої на відстані близько 1350 світлових років.

Світила, які формуються в туманності Оріона. Джерело: NASA, ESA, STScI, N. Habel та S. T. Megeath (University of Toledo)

Зображення демонструють новонароджені світила, занурені у газово-пилові кокони. Потужні зоряні вітри та джети, які ними випускаються, активно взаємодіють з навколишнім середовищем, що призводить до формування порожнин й інших характерних структур. За космічними мірками цей етап еволюції дуже швидкоплинний і триває близько 500 тис. років.

Пилові хмари блокують світло, що випускається зорями. Це дещо ускладнює спостереження подібних зоряних «пологових будинків». На щастя, вони практично прозорі в інших діапазонах електромагнітного спектра, у тому числі й інфрачервоному. Це дозволяє вивчати їх за допомогою позаатмосферних обсерваторій, на зразок телескопа Hubble.