New Horizons пішов на 50 а.о. від Сонця

17 квітня зонд New Horizons встановив символічне досягнення, відійшовши від Сонця на 50 астрономічних одиниць (приблизно 7,5 млрд км). Він став лише п’ятим космічним апаратом в історії, який досяг цієї позначки. До нього її подолали Pioneer 10, Pioneer 11, Voyager 1 та Voyager 2.

Зроблена New Horizons фотографія області неба, де знаходиться зонд Voyager 1. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Southwest Research Institute

На честь такої круглої цифри група супроводу місії використовувала камеру New Horizons, щоб сфотографувати область неба, в якій знаходиться Voyager 1 — найвіддаленіший об’єкт, створений руками людини. У момент знімання два земні посланці розділяла дистанція в 100 а.о., що приблизно у 2,5 раза більше, ніж нинішня відстань від Землі до Плутона.

Це перший випадок в історії, коли космічний апарат, що знаходиться в поясі Койпера, зняв місце розташування іншого апарату. Зрозуміло, Voyager 1 на отриманому зображенні не можна побачити. Але завдяки його радіосигналам інженерам NASA достеменно відомо, де він знаходиться.

Варто зазначити, що співробітники групи супроводу розглядали можливість розгорнути New Horizons та отримати «сімейний портрет» планет Сонячної системи за прикладом того ж зонда Voyager 1. Однак згодом вони відмовилися від цієї ідеї через побоювання, що сонячне світло може пошкодити матрицю його камери, яка тепер досить активно використовується для віддалених спостережень транснептунових тіл. Крім того, керівництво місії все ще сподівається, що найближчими роками астрономам вдасться знайти придатний для близького прольоту «попутний» об’єкт пояса Койпера.

Вихід у відкритий космос зупинили через витік зі скафандра