Непомічена загроза: штучний інтелект виявив 27,5 тис. нових астероїдів

Штучний інтелект вражає своїми можливостями, але наразі його часто використовують для розваг, наприклад, для створення фейкових зображень. Але його можливості безцінні для науки. Науковці адаптують штучний інтелект для покращення досліджень, наприклад, застосовують його для пошуку закономірностей у даних, які інакше було б неможливо помітити. Астрономи, своєю чергою, використовують ШІ для покращення якості зображень та аналізу космічних фотографій. Нове застосування можливостей штучного інтелекту допоможе врятувати Землю від катастрофічного астероїда.

NOIRLab
Кожна зелена крапка на цьому зображенні є одним з астероїдів, які вчені виявили за допомогою свого нового алгоритму ШІ. Астероїди були виявлені на наявних зображеннях телескопа від NOIRLab

Попри час та зусилля, витрачені на пошук астероїдів у космосі, деякі з них виявилися вкрай складними для виявлення. Новий алгоритм штучного інтелекту знайшов близько 27,5 тис. астероїдів, які були приховані на світлинах телескопів кілька десятиліть. Як повідомляє Space, алгоритм штучного інтелекту допомагає вченим відстежувати астероїди, деякі з яких можуть одного дня впасти на Землю та призвести до справжнього апокаліпсиса.

Багато з нещодавно виявлених астероїдів розташовані в поясі астероїдів між Марсом і Юпітером. Вчені вже виявили понад 1,3 млн таких тіл у цій частині Сонячної системи. Але якимось чином майже 30 тис. із них досі не були помічені.

Новий алгоритм відстеження астероїдів, який отримав назву Tracklet-less Heliocentric Orbit Recovery (THOR), проаналізував понад 400 тис. архівних зображень нічного неба, які зберігаються в Національній лабораторії оптико-інфрачервоної астрономії (NOIRLab). Алгоритм потребує п’яти спостережень протягом 30 днів за певною ділянкою неба, щоб зробити свою роботу, і він був навчений аналізувати до 1,7 млрд світлових точок лише на одному зображенні в космосі.

Алгоритму знадобилося лише п’ять тижнів, щоб обробити величезний обсяг даних. Штучний інтелект встановив, що 150 із нововиявлених космічних уламків мають траєкторії, які перетинаються з орбітою Землі. На щастя, жоден із них поки не є небезпечним. Проте, враховуючи, що астероїд може завдати значної шкоди Землі, дослідження є важливою частиною сучасної космічної науки.

Вчені масштабували THOR за допомогою Google Cloud. Цей підхід також можна застосувати до інших наборів даних. Така адаптація штучного інтелекту одного дня зможе вберегти Землю від катастрофи.

Раніше ми повідомляли про те, чи зможе ChatGPT використати наукові дані для відповіді про Землю.