«Неможлива» галактика на краю Всесвіту поставила в глухий кут астрономів

Міжнародна команда дослідників повідомила про виявлення «неможливої» галактики на краю спостережуваного Всесвіту. Вона має набагато більшу масу, ніж це можливо згідно з нинішніми теоріями.

Галактика JWST-7329. Джерело: Swinburne University of Technolog

Відкриття було зроблено завдяки телескопу James Webb (JWST). Йому вдалося виявити масивну галактику JWST-7329, що існувала в ранньому Всесвіті. Її маса в чотири рази перевершує масу нашого Чумацького Шляху.

Знахідка зацікавила астрономів. Вимірявши червоний зсув, вони встановили, що випущеному JWST-7329 світлу знадобилося 11,5 млрд років, щоб дістатися до Чумацького Шляху. При цьому, її зоряне населення має надзвичайно великий вік для тієї епохи. Він становить 1,5 млрд років. Отже, галактика сформувалася всього через 800 млн років після Великого вибуху.

Це суперечить сучасним космологічним теоріям. Річ у тім, що формування галактик багато в чому визначається тим, як концентрується темна матерія. Стандартна космологічна модель передбачає, що величезні згустки темної матерії, необхідні для появи масивних галактик, не мали встигнути сформуватися в ранньому Всесвіті.

Тому ще недавно вважалося, що в ті часи у Всесвіті мало бути набагато менше масивних галактик, ніж зараз. Але знімки JWST показують велику кількість таких об’єктів, що існували всього через один – два мільярди років після Великого вибуху. І це означає, що наявні теоретичні моделі явно потребують перегляду.

За матеріалами https://www.swinburne.edu.au