Нейтронні зорі можуть виявитися найкращими детекторами темної матерії

Науковці запропонували новий метод пошуку невловимої темної матерії. У її виявленні можуть допомогти нейтронні зорі. Ці рештки наднових настільки щільні, що невидима речовина в них здатна якось взаємодіяти зі звичайною, і ми це зможемо побачити навіть на Землі.

Нейтроні зорі допоможуть зрозуміти, що таке темна матерія
Нейтронні зорі допоможуть зрозуміти, що таке темна матерія. Джерело: www.space.com

Невловима темна матерія

Тонг Нгуєн, астроном з Академії Сініка на Тайвані, та його колеги опублікували нове дослідження, яке може допомогти нам отримати чіткі докази існування темної матерії. Існування цього виду речовини переважно витікає із загальних космологічних теорій. Вона має бути присутньою, бо інакше Всесвіт не мав би того вигляду, який ми знаємо.

Але безпосередньо спостерігати темну матерію ми не можемо, бо вона не взаємодіє зі звичайною речовиною, крім як через гравітацію. Саме тому всі свідчення її існування непрямі. Зорі тримаються в галактиках, а ті — у скупченнях завдяки її дії. А ще інколи вона викривляє світло.

Проте всі ці випадки можна списати й на дію звичайної речовини, яка просто не освітлюється жодним випромінюванням. Проте науковці запропонували варіант, як можна побачити взаємодію темної матерії з видимою. У цьому їм можуть допомогти нейтронні зорі.

Нейтронні зорі як природні лабораторії

Через те, що вчені досі не визначилися, з яких частинок складається темна матерія, вони не скажуть напевне, чи може вона якось реагувати зі звичайною і які частинки при цьому утворюються. Проте твердо впевнені, що якщо це десь і відбувається, то там, де густина атомів найбільша. На Землі вигадують різні складні експерименти для цього, проте у природі вони вже існують.

Нейтронні зорі — ядра зір, що вибухнули як наднові. Вони настільки щільні, що ще трохи — й перетворилися б на чорні діри. Саме взаємодії темної матерії зі звичайною і присвячена робота Нгуєна. Він припустив, що в таких умовах вона втрачатиме енергію і поступово накопичуватиметься.

Кількість темної матерії всередині нейтронних зір має весь час зростати, аж поки окремі її частинки не почнуть стискатися між собою, породжуючи щось нове. Рано чи пізно має з’явитися достатньо багато нейтрино. Цю частинку вловити вкрай важко, проте ми це вміємо.

Тож науковці пропонують досліджувати напрямок на ядро Галактики. Там нейтронних зір особливо багато. Якщо звідти спостерігатиметься надлишок нейтрино, це може свідчити про існування темної матерії.