NASA затвердила місії з дослідження Сонця та полярних сяйв

Національна аерокосмічна адміністрація США офіційно схвалила місії EUVST (Extreme Ultraviolet High-Throughput Spectroscopic Telescope Epsilon Mission) та EZIE (Electrojet Zeeman Imaging Explorer). Вони передбачають будівництво космічних апаратів, призначених для вивчення Сонця та полярних сяйв.

Концепт місії EUVST. Джерело: JAXA

EUVST є міжнародним проєктом, який реалізує японське космічне агентство JAXA в тісній кооперації з NASA і європейськими науковими установами. У його межах на сонячно-синхронну орбіту буде виведено 500-кілограмовий супутник, оснащений ультрафіолетовим телескопом. Він займеться вивченням сонячного вітру й основних проявів активності нашого світила — зокрема, спалахів та корональних викидів маси. Фінансовий внесок США в цей проєкт становитиме 55 млн доларів. Апарат збираються запустити 2026 року за допомогою японської ракети Epsilon.

Супутник EZIE займеться вивченням земної магнітосфери та механізму її взаємодії з верхніми шарами атмосфери. Його планують запустити не раніше червня 2024 року. Загальний бюджет місії складе 53,3 млн доларів.