NASA затвердила дизайн місії SunRISE

NASA затвердила дизайн місії SunRISE (Sun Radio Interferometer Space Experiment). Це рішення дає фахівцям можливість приступити до розробки детального фінального дизайну апаратів і почати виготовлення їхніх компонентів.

Концепт місії SunRISE. Джерело: Univ. of Michigan

Основною метою місії є вивчення сплесків радіовипромінювання Сонця, які передують спалахам, корональним викидам маси та іншим проявам його активності. SunRISE складатиметься з шести невеликих апаратів, створених на основі платформи CubeSat (6U). Їх виведуть на геосинхронну орбіту і потім розгорнуть у формацію з відстанню 10 км між сусідніми супутниками, створивши віртуальний радіотелескоп.

Кубсати реєструватимуть радіоімпульси в діапазоні від 0,1 МГц до 25 МГц (це випромінювання блокується земною іоносферою), що дозволить скласти тривимірні карти, які дадуть можливість визначити, де на Сонці виникають викиди заряджених частинок, і прослідкувати динаміку їхнього поширення в космічному просторі. Це, у свою чергу, допоможе вченим краще зрозуміти механізм утворення та прискорення цих потоків і збільшить точність прогнозування подій сонячної активності.

Супутники SunRISE будуть виведені в космос як попутний вантаж на комерційному апараті, побудованому компанією Maxar. Запуск місії відбудеться не раніше квітня 2024-го і не пізніше вересня 2025 року. Загальний кошторис проєкту оцінюється в 62,6 млн доларів.

За матеріалами: https://blogs.nasa.gov