NASA схвалила будівництво коронографа телескопа RST

NASA схвалила проєкт висококонтрастного коронографа, який планують встановити на телескоп RST (Roman Space Telescope). Тепер інженери зможуть приступити до його будівництва та випробувань.

RST іноді називають наступником обсерваторії Hubble. Проте це порівняння не зовсім коректне, оскільки апарати матимуть різні можливості. По-перше, за однакового 2,4-метрового дзеркала RST отримає 288-мегапіксельну камеру, що дасть можливість знімати ділянки неба площею 0,28 квадратних градусів. Це в сотню разів більше за поле зору телескопа Hubble.

Телескоп RST в уявленні художника. Джерело: NASA

Другою важливою відмінністю є наявність у RST коронографа. Це пристрій, здатний «відсікати» світло зорі, що дозволить безпосередньо вивчати супутники, які обертаються навколо неї. Коронограф RST використовуватиме нову технологію блокування світла та компенсації спотворень у хвильовому фронті. До його складу увійде набір із кількох світлонепроникних дисків і двох дзеркал, поверхня яких змінюватиме свою форму за командою із Землі. Отже, прилад зможе створити найчіткіші зображення протопланетних і навколозоряних дисків, а також знайти кілька тисяч нових екзопланет й отримати прямі зображення найбільших із них.

Наразі запуск RST запланований на 2025 рік. Телескоп буде виведений на гало-орбіту навколо точки Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля».