NASA опублікувала нові «гелловінські» постери

Останні кілька років напередодні Гелловіну американська аерокосмічна адміністрація публікує тематичні постери, присвячені найбільш екстремальним куточкам Всесвіту. Рік 2020-й не став винятком. Пам’ятаючи про всі його «сюрпризи», NASA вирішила порадувати нас одразу трьома новими роботами.

Перший постер присвячений темній матерії – загадковій субстанції, на яку припадає більша частина речовини Всесвіту. Ми не можемо її побачити: вона не випромінює електромагнітного випромінювання і безпосередньо не взаємодіє з ним. Її присутність видає лише гравітаційний вплив на нормальну речовину. Точна природа темної матерії є однією із головних астрономічних загадок сучасності.

На другому постері представлена ​​галактика MACS 2129-1. Підпис «старий, червоний і мертвий» досить непогано передає суть цього об’єкта, що дійсно є мертвою галактикою. З якихось причин всі процеси зореутворення всередині неї повністю зупинилися, і тепер вона складається здебільшого зі старих та холодних червоних зір. Найцікавіше полягає в тому, що MACS 2129-1 знаходиться на дуже великій відстані від Чумацького Шляху. Випущеному нею світлу знадобилося 10 млрд років, щоб дістатися до нас. Таким чином, ця зоряна система «померла» в епоху, коли наш Всесвіт був зовсім молодий.

Третій постер є явищем, відомим як «гамма-сплеск». Передбачається, що це порівняно вузький промінь потужного високоенергетичного випромінювання, що випускається під час таких подій, як колапси надмасивних світил та злиття нейтронних зір. Гамма-сплески вважається найяскравішими електромагнітними подіями у Всесвіті. Якщо Земля опиниться на шляху такого сплеску, що стався в межах Чумацького Шляху, це може призвести до серйозних наслідків. Деякі вчені вважають, що масове вимирання біологічних видів на нашій планеті, що сталося приблизно 445 млн років тому, було викликано якраз подібним катаклізмом.