NASA опублікувала «гелловінські» постери за 2021 рік

Ось уже кілька років поспіль напередодні Гелловіну американська аерокосмічна адміністрація публікує тематичні постери, присвячені найекстремальнішим куточкам Всесвіту. 2021 рік не став винятком. NASA потішила любителів космосу двома новими роботами.

Перший постер присвячений загадковій темній енергії, на яку припадає до 70% загальної маси-енергії спостережного Всесвіту. Її сутність є предметом запеклих суперечок серед астрономів. Але чим би вона не була насправді, саме завдяки їй Всесвіт розширюється з прискоренням. Якщо воно продовжуватиметься нескінченно, то всі галактики за межами нашого Надскупчення згодом вийдуть за обрій подій і стануть невидимими. А коли згаснуть останні зорі, Всесвіт назавжди порине у темряву.

Гелловінський постер NASA, присвячений темній енергії. Джерело: NASA-JPL/Caltech

На другому постері зображений газовий гігант HD 80606 b. Це дуже незвичайний світ. Він рухається витягнутою 111-денною орбітою, в апоцентрі віддаляючись від своєї рідної зорі на 0,84 а.о. (125 млн км), а в перицентрі наближуючись до неї на відстань 0,03 а.о. (4,5 млн км).

Гелловінський постер NASA, присвячений екзопланеті HD 80606 b. Джерело: NASA-JPL/Caltech

Оскільки під час зближень із зорею HD 80606 b отримує в 800 разів більше тепла, ніж у період максимального віддалення, вона має вельми екстремальний клімат. Розрахунки показують, що в момент проходження перицентра температура її неосвітленої сторони всього за шість годин збільшується з 527°C до 1227°C. Це призводить до виникнення буревіїв, що досягають швидкості 4 км/с. Можна навіть сказати, що планета кричить — ось тільки в космосі ніхто її не почує.

Ці та інші гелловінські постери NASA доступні для завантаження за посиланням: