NASA оцінила фінансові втрати від пандемії COVID-19

Аудиторська комісія NASA опублікувала звіт, присвячений фінансовим втратам, які зазнала організація через пандемію коронавірусу COVID-19. Контролери дійшли висновку, що їхня загальна сума може досягати 3 млрд доларів.

Емблема NASA. Джерело: NASA

Основна частина додаткових витрат припадає на 30 великих програм — до них, згідно з класифікацією NASA, відносять проєкти із загальним кошторисом понад 250 млн доларів. Найбільшу шкоду зазнав космічний телескоп RST (колишній WFIRST). Тимчасове припинення роботи деяких субпідрядників, порушення чинних логістичних ланцюжків і, як наслідок, перенесення термінів запуску призвело до його подорожчання майже на 400 млн доларів.

Друге місце у цьому сумному рейтингу посів проєкт надважкого носія SLS. За оцінками контролерів, пандемія призвела до його подорожчання на 363 млн доларів. Космічний корабель Orion зажадав 146 млн доларів додаткових витрат, телескоп JWST — близько 100 млн. Проблеми торкнулися і двох дослідницьких місій: проєкт апарату Europa Clipper подорожчав на 97 млн, супутник PACE — на 89 млн. Інші збитки в основному розподілилися за дрібнішими науковими програмами NASA.

Поки що незрозуміло, як саме аерокосмічна адміністрація покриватиме ці витрати. На цей час вона отримала лише 60 млн доларів з пакета допомоги, призначеного для подолання наслідків COVID-19. Крім того, оскільки пандемія досі триває, не виключено, що це ще не остаточна сума збитків.

За матеріалами: https://spacenews.com