На Плутоні знайдений регіон із кріовулканами

Під час аналізу знімків, зроблених апаратом New Horizons, дослідники виявили на Плутоні велику область, у якій відносно недавно вивергалися кріовулкани. Про це йдеться у статті, опублікованій у недавньому випуску журналу Nature Communications.

Вулканічний регіон Плутона. Синім кольором позначені сформовані внаслідок вивержень ділянки. Джерело: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute/Isaac Herrera/Kelsi Singer

Кріовулкани утворюються на крижаних небесних тілах. На відміну від звичайних вулканів, вони викидають суміш, що складається з таких речовин як вода, аміак та метан. Вона може бути як у рідкому, так і в газоподібному стані.

У процесі вивчення даних, зібраних місією New Horizons, вчені звернули увагу на великий регіон протяжністю близько тисячі кілометрів з малою кількістю ударних кратерів, в якому переважають височини з горбистими схилами. Він розташований на південний захід від покритої азотним льодом Рівнини Супутника.

Дослідники вважають, що весь цей регіон сформувався у процесі кріовулканічної активності. Їм вдалося ідентифікувати низку вулканічних куполів заввишки до 7 км і діаметром від 10 до 150 км. За геологічними мірками вони відносно молоді. Їх вік може не перевищувати кількох сотень мільйонів років.

Аналіз показав, що створення такого ландшафту потребувало би багаторазових вивержень із великим обсягом викинутого матеріалу. Це, у свою чергу, свідчить про те, що надра Плутона є теплішими, ніж вважалося раніше.

Нагадаємо, що недавно New Horizons виявив аномальну яскравість фонового світіння Всесвіту.

За матеріалами https://www.nature.com