На DART установили сонячні батареї та камеру

Фахівці Лабораторії прикладної фізики Університету Джона Хопкінса завершили важливий етап підготовки зонда DART (Double Asteroid Redirection Test) до запуску, наміченого на 24 листопада. Вони успішно встановили на апарат сонячні батареї ROSA та його єдиний науковий інструмент — камеру DRACO.

Збирання зонда DART. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Ed Whitman

ROSA являють собою гнучкі розгортувальні фотогальванічні панелі нового покоління. Їхня довжина складає 8,4 м. Аналогічні елементи були встановлені на МКС у червні поточного року. Дизайн камери DRACO базується на інструменті LORRI, розміщеному на зонді New Horizons. Разом із автономною навігаційною системою SMART Nav вона буде використовуватися для маневрування та наведення апарата на ціль — подвійний астероїд Дідим (65803 Didymos). У жовтні 2022 року DART зіткнеться з його супутником — 160-метровим об’єктом, який віднедавна носить ім’я Діморф (Dimorphos). Очікується, що удар змінить його орбітальну швидкість приблизно на 0,4 мм/c. Це, у свою чергу, призведе до зміни періода обертання Діморфа на кілька хвилин.

За зіткненням зонда з астероїдом і його наслідками повинні спостерігати радари та мережа наземних обсерваторій, а також италійський кубсат LICIACube. Він відділиться від апарата DART за п’ять днів до зіткнення й матиме завдання сфотографувати момент удару. Пізніше до Діморфу буде запущений європейський зонд Hera, який досягне його в 2026 році. Він ретельно дослідить кратер, що виник після зіткнення, та проведе комплексне вивчення обох тіл системи. Ці дані доповнять результати, отримані в ході наземних спостережень, а також допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості й еволюцію подвійних астероїдів.

По материалам: https://www.nasa.gov