МКС отримає нові сонячні батареї

Міжнародна космічна станція отримує основну частину електроенергії від чотирьох пар сонячних батарей, встановлених у 2000, 2006, 2007 та 2009 роках. На цей час їхня потужність становить близько 160 кВт, що помітно менше, ніж десять років тому. Зниження генерації пояснюється лише тим, що під впливом чинників космічного простору фотогальванічні перетворювачі панелей поступово деградують. Ця обставина враховувалася проєктувальниками, які виходили з того, що МКС пропрацює 15-20 років.

МКС. Джерело: NASA/Роскосмос

Однак насправді експлуатація орбітального комплексу триватиме до 2024 р., і майже напевно цей термін продовжать до 2030 р. З урахуванням того, що найближчими роками до складу станції увійдуть нові модулі та загальне енергоспоживання тільки збільшиться, закономірно постало питання про заміну старих сонячних батарей.

Нещодавно NASA опублікувало свій план розв`язання цієї проблеми. На МКС буде доставлено три пари сонячних батарей нового типу Rosa (Roll Out Solar Array). Їхня головна особливість полягає в тому, що вони виготовлені з м’якої плівки, яку можна згорнути в компактний рулон. Це значно спрощує їх доставлення на орбіту, не кажучи вже про значно меншу вагу конструкції, що не потребує важких рам та шарнірів. Варто зазначити, що прототип ROSA вже випробовувався на станції у 2017 році.

МКС із новими сонячними батареями (концепт). Джерело: Boeing

Перша пара батарей нового типу буде доставлена ​​на МКС до кінця поточного року кораблем Dragon, щодо решти інформації поки що немає. Нові батареї розмістять прямо поверх старих, частково затінивши останні. За словами інженерів, це не має стати проблемою. ROSA вироблятимуть близько 120 кВт енергії, ще 95 кВт забезпечать незатінені частини старих панелей. Таким чином, загальна продуктивність зросте до 215 кВт. Що стосується безпосередньо самого процесу установки, то він вимагатиме двох виходів астронавтів у відкритий космос для кожної пари.