Місячне затемнення на Параналі

Ніби Атлант з давньогрецького міфу, який тримає на плечах небосхил, вежі Дуже великого телескопа (VLT ESO) підтримують Місяць на цьому чудовому знімку, зробленому 26 травня 2021 року в районі обсерваторії Паранал у розпал повного місячного затемнення.

Місячне затемнення на Параналі. Джерело: Y. Beletsky (LCO)/ESO

Щоб отримати це неймовірне зображення, фотографу довелося підготуватися і провести ретельні розрахунки місця зйомки. Він eстановив камеру за дев’ять кілометрів на схід від Параналу — в точці, при погляді з якої місячний диск, що входив у тінь Землі, на короткий час опинився прямо над вежами телескопів.

Повне місячне затемнення відбувається, коли Сонце, Земля і Місяць опиняються на одній лінії, і наша планета з точки зору місячних спостерігачів затуляє собою Сонце. У цей час місячна поверхня відбиває лише сонячне світло, заломлене земною атмосферою. Тому на нашому небі Місяць набуває тьмяного червонуватого забарвлення. Оскільки відбите ним світло спершу пройшло крізь газову оболонку Землі, астрономи часто використовують місячні затемнення, щоб зрозуміти, які біосигнатури можна знайти в такому випромінюванні. Це дуже важливо для пошуків життя на інших планетах.

За матеріалами: https://www.eso.org