Місія Inspiration4 вирушила в космос

Компанія SpaceX успішно запустила в космос першу повністю приватну космічну місію Inspiration4, екіпаж якої складається з чотирьох непрофесійних астронавтів. Після кількох маневрів корабель Crew Dragon був виведений на орбіту з апогеєм 585 км, на якій учасники місії пробудуть три дні.

Старт місії Inspiration4. Джерело: Michael Seeley/National Geographic

Успішний запуск Inspiration4 є важливим етапом на шляху розвитку приватної космонавтики та космічного туризму. Крім того, місія дозволила установити одразу кілька технічних досягнень. Вперше для запуску пілотованого корабля використовувався ступінь Falcon 9, що вже літав у космос. Капсула екіпажу Crew Dragon (що має власну назву Resilience) до цього також встигла побувати у навколоземному просторі: торік вона використовувалася для доправлення на МКС чотирьох астронавтів. Оскільки під час нинішнього польоту корабель не буде стикуватися з орбітальним комплексом, інженери замінили стикувальний порт на спеціальний оглядовий купол, що дозволяє милуватися видами нашої планети.

Ще один цікавий аспект місії пов’язаний із тим, що завдяки їй був установлений новий рекорд за кількістю людей, які одночасно перебувають на орбіті. Прямо зараз у космосі знаходяться 14 осіб: 7 — на МКС, 3 — на борту китайської орбітальної станції та 4 — на Crew Dragon.

View from Dragon’s cupola pic.twitter.com/Z2qwKZR2lK

— SpaceX (@SpaceX) September 16, 2021

Повернення Crew Dragon має статися в ніч із 19 на 20 вересня. Капсула з чотирма астронавтами здійснить посадку в Атлантичному океані. Очікується, що Resilience буде використана втретє — наступного року на ній полетять до МКС учасники приватної місії Axiom-1.