МАС затвердив нові назви для деталей рельєфу Плутона

8 серпня Міжнародний астрономічний союз (МАС) повідомив про присвоєння офіційних назв 14 топонімів на поверхні Плутона (134340 Pluto). Обрані імена пов’язані з міфологічними героями, що асоціюються з підземним світом, першими космічними місіями, першопрохідцями, які вийшли за межі відомого світу під час досліджень Землі, а також вченими та інженерами, які вивчали Плутон і пояс Койпера.

Карта Плутона з офіційними назвами деталей рельєфу. Жовтим кольором позначені нещодавно затверджені МАС імена. Джерело: NASA/JHUAPL/SwRI/Ross Beyer

Тепер на карті карликової планети з’являться такі назви:

• Алкіонське озеро (Alcyonia Lacus) — на честь озера з давньогрецької міфології, яке, за переказами, розташовувалося біля входу в підземний світ.
  • Гора Елькано (Elcano Montes) — на честь іспанського мореплавця Хуана Себастьяна Елькано, який прийняв командування експедицією Магеллана, після чого вона зуміла обігнути земну кулю і повернутися додому.
  • Долина Хунапу (Hunahpu Valles) — на честь одного з героїв міфології майя.
  • Кратер Кіладзе (Kiladze crater) — на честь грузинського астрофізика Ролана Кіладзе, який виконав низку досліджень Плутона.
  • Кратер Харе (Khare crater) — на честь індійського астронома Бішуна Харе, який займався дослідженнями газових оболонок планет і зробив великий внесок у вивчення органічних речовин (толінів), що є присутніми, зокрема, у плутоніанській атмосфері.
  • Регіон Лоуелла (Lowell Regio) — на честь американського астронома Персіваля Лоуелла, який організував систематичні пошуки «планети Х» на початку XX століття.
  • Борозна Мвіндо (Mwindo Fossae) — на честь героя африканської міфології.
  • Гора Піккар (Piccard Mons) — на честь швейцарського дослідника Огюста Піккара — фізика, винахідника стратостата і батискафа, конструктора батискафа «Трієст», який здійснив перше в історії занурення в Маріанську западину.
  • Гори Пігафетта (Pigafetta Montes) — на честь італійського мореплавця Антоніо Пігафетти, який задокументував хід експедиції Магеллана.
  • Уступ Пірі (Piri Rupes) — на честь османського мореплавця, адмірала і картографа Мухіддіна Пірі-бея (Пірі-реіс).
  • Кратер Сімонеллі (Simonelli crater) – на честь американського астронома Деймона Сімонеллі, чиї дослідження зачіпали питання формування Плутона.
  • Земля Вега (Vega Terra) — на честь радянських міжпланетних місій, які досліджували Венеру і комету Галлея.
  • Земля Венера (Venera Terra) — на честь радянської програми з дослідження Венери.
  • Гора Райт — на честь братів Райт, які побудували перший робочий прототип літака.

Також МАС опублікував окремий пресреліз, присвячений астероїду Бенну (101955 Bennu). У ньому організація повідомила, що для назви деталей рельєфу цього об’єкта було обрано тему «птахи та птахоподібні істоти в міфології».

За матеріалами https://www.iau.org