«Марсіанський» кратер у пустелі Сахара

При погляді на представлені знімки може здатися, що на них зображений один із незліченних марсіанських кратерів. Але насправді це зовсім не Марс, а наша Земля. На знімках, зроблених з борту МКС астронавтом Олександром Герстом (Alexander Gerst), видно кратер Тенумер, розташований на території Мавританії в пустелі Сахара.

Тенумер являє собою практично ідеальне коло діаметром 1,9 км. Його вал височіє приблизно на 100 м над навколишньою поверхнею, а дно вкрите шаром осадових відкладень товщиною 200-300 м. За оцінками геологів, кратер утворився приблизно 20 тис. років тому, у розпал останнього льодовикового періоду. Невідомо, чи спостерігали стародавні люди удар космічного тіла, і якщо так — то чи могли згадки про цю подію дійти до нас у вигляді якихось міфів і переказів.

Світлини Тенумера вкотре нагадують про те, що Земля в сенсі астероїдної небезпеки не відрізняється від інших планет і супутників Сонячної системи. Час від часу на неї так само падають астероїди та комети. Просто завдяки наявності атмосфери, води й тектонічної активності сліди від подібних зіткнень досить швидко стираються з земної поверхні. Але це не означає, що такі події більше ніколи не повторяться. У зв’язку з цим у коментарях до світлин Олександр Герст поставив запитання: чи готове людство до запобігання космічній загрозі?