Літак NASA зазнімкував квадратний айсберг біля узбережжя Антарктиди

У 2009 році NASA запустила програму Operation IceBridge. У її межах аерокосмічна адміністрація здійснює наглядові польоти над Гренландією та Антарктидою з метою вивчення стану їхнього крижаного покриву. Аналіз даних, зібраних за час реалізації програми, вже призвів до низки цікавих відкриттів. Наприклад, 2013 року вчені виявили найбільший каньйон Землі, прихований під Гренландським крижаним щитом.

Під час чергового польоту за програмою Operation IceBridge, проведеного 16 жовтня над шельфовим льодовиком Ларсена в Антарктиді, дослідники зазнімкували два дуже примітні айсберги. Вони мають майже правильну квадратну форму, чітко виділяючись на тлі навколишніх льодів.

За словами дослідників, така форма, в принципі, не є унікальною для айсбергів. Подібні крижини іноді відколюються від шельфових льодовиків та сповзають в океан. Їх ще називають «столоподібними айсбергами» (tabular icebergs). Рівні краї та пласка поверхня зазнімкованих «крижаних плато» говорить про те, що вони утворилися зовсім недавно.