Китай випробував секретний суборбітальний літак

16 липня Китай успішно здійснив перший випробувальний політ суборбітального літака. Апарат був запущений із космодрому Цзюцюань, після чого здійснив посадку на аеродромі, розташованому за 800 км від точки старту на території автономного району Внутрішня Монголія. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому Китайською аерокосмічною науково-технічною корпорацією (CASC).

КНР не опублікувала ані записів випробувань, ані будь-яких зображень літака, ані інформації про досягнуту під час польоту максимальну висоту, швидкість або його загальну тривалість. Технічні характеристики та конструкція апарата також не розголошуються. Повідомляється лише, що в ньому використовуються інтегровані авіаційні та космічні технології, й він здійснює вертикальний зліт і горизонтальну посадку.

Ще 2017 року Китай заявив про намір створити багаторазову космічну систему. У 2020-му фахівці з Піднебесної провели випробування експериментального корабля, який перебував кілька днів на орбіті, а потім повернувся на Землю. Вважається, що за своїми характеристиками він може нагадувати американський космоплан Boeing X-37B.

Щодо апарата, випробуваного минулого тижня, то його, за деякими даними, збираються використовувати як перший ступінь для орбітального літака. Отже, їхнє об’єднання дозволить КНР створити багаторазову космічну транспортну систему.