Китай випробував пристрій, який допоможе колонізувати Місяць

Китай випробував на своїй космічній станції двигун Стірлінга. Цей пристрій здатний перетворювати будь-яку теплову енергію на механічну. Він здатний допомогти Піднебесній у завоюванні полярних регіонів Місяця, де не так багато світла для сонячних батарей.

Китайський рушій Стірлінга
Китайський рушій Стірлінга. Джерело: China Manned Space Agency

Двигун Стірлінга на орбіті

Китай провів випробування двигуна Стірлінга на орбіті. Про це повідомляють ЗМІ країни. Двигун був розроблений Інститутом фізики Ланьчжоу при Китайській академії космічних технологій (CAST). На космічну станцію «Тяньгун» його доправив екіпаж місії «Шеньджоу-15».

Двигун Стірлінга — це достатньо проста конструкція, у якій тепло від зовнішнього джерела енергії перетворюється на механічну енергію. Це відбувається завдяки циліндру, в якому розширюється газ. Далі через поршень і шатун зусилля передається на вал електричного генератора.

Двигун Стірлінга був розроблений ще у XIX столітті, але на Землі не знайшов застосування через низький коефіцієнт корисної дії. Однак у космосі він може стати надзвичайно корисним.

Проблема утилізації тепла та Місяць

На сучасних космічних апаратах, які живляться від сонячних панелей, електроенергії завжди не вистачає. А ось тепло від хімічних двигунів є надлишковим, оскільки відводити його у вакуумі дуже важко. Двигун Стірлінга може розв’язати обидві ці проблеми.

NASA зараз досліджує цю технологію у межах свого експерименту Kilopower Reactor Using Sterling Technology (KRUSTY). Він тісно пов’язаний із розробкою ядерної силової установки, що виробляє особливо багато тепла. NASA та DARPA планують її випробування на орбіті 2027 року. Щось подібне розробляють і у Великій Британії.

Але схоже, що китайці зі своїм експериментом усіх обігнали. Тепер основне питання полягає в тому, як швидко вони зможуть збудувати ядерну силову установку та приєднати до неї двигун Стірлінга. Якщо їм це вдасться, то плани Піднебесної закріпитися на Місяці стануть значно реальнішими.

Адже у районі південного полюса нашого супутника, де зараз збираються будувати свої бази й Китай, і Сполучені штати, ніч триває 14 діб. І покладатися на сонячні батареї вкрай нерозумно. Тому той, хто зможе реалізувати двигун Стірлінга в таких умовах, отримає перевагу.