Китай створює ядерний реактор для роботи у глибокому космосі

Китайський ядерний реактор, призначений для роботи у глибокому космосі пройшов комплексну оцінку ефективності. Його пропонується використовувати для місії, що полетить до Нептуна або в аналогу програми Voyager, яку може запустити Піднебесна.

Ядерний реактор доя космосу
Компактний ядерний реактор. Джерело: Вікіпедія

Китайський ядерний реактор

Science and Technology Daily та інші китайські медіа повідомляють, що 25 червня Міністерство науки та технологій провело комплексну оцінку ефективності ядерного реактора, призначеного для роботи у глибокому космосі.

Подробиці проєкту не розголошуються, однак відомо, що реактор здатний виробляти 1 МВт електроенергії для потреб рушійної установки та інших систем космічного апарата. Вона стане в пригоді при запуску місій до околиць Сонячної системи, де недостатньо світла для ефективної роботи сонячних панелей.

Варто також зауважити, що запропонований проєкт слід відрізняти від радіоізотопних термоелектрогенераторів, які зараз широко використовуються у космічних місіях. Мова іде про повноцінний компактний реактор, подібний до тих, що встановлюється на підводних човнах.

Створення подібного пристрою вже декілька років є одним із головних напрямків наукових розробок китайської космічної науки. Започатковано проєкт було ще 2019 року і тоді ж багато провідних китайських науковців закликали до проривів у цій галузі.

Місії до границь Сонячної системи

У 2021 році з’явилися повідомлення, що складання проєкту прототипа реактора вже завершено і деякі його частини навіть вже виготовлені. І різні китайські наукові установи вже запропонували декілька проєктів, у яких він може бути використаний.

Ряд з них являють собою програму, подібну до Voyager. В її рамках пропонується запустити два апарати до кордонів геліосфери. Один має відвідати ту її частину, що знаходиться в напрямку руху Сонця по орбіті навколо центру Чумацького Шляху. Другий навпаки має полетіти до її «хвостової» частини. Можливий також запуск третього космічного апарата, який летітиме у площині екліптики.

Іншим можливим варіантом може стати місія з дослідження Нептуну. Для цього планується створити апарат із якимось видом електричного реактивного двигуна, який живитиметься від ядерного реактора.

За матеріалами: spacenews.com