Китай пропонує США більше комунікувати у космічній галузі

Китай заявляє про свою відкритість до комунікацій зі США у галузі підтримання безпеки в космосі. Питання про це виникло у зв’язку з двома небезпечними зближеннями супутників Starlink із космічною станцією «Тяньгун» у 2021 році.

Космічна станція, яку експлуатує Китай
Космічна станція, яку експлуатує Китай. Джерело: news.cgtn.com

Китай заявляє про відкритість

10 лютого прес-секретар китайського міністерства зовнішніх справ Чжао Ліцзянь заявив про відкритість КНР до прямого і прозорого спілкування із Сполученими Штатами у галузі космічної безпеки. Він наголосив, що такі прямі комунікації були б не тільки можливими, але й бажаними.

Пов’язано це з двома випадками, коли у 2021 році супутники системи Starlink небезпечно наближалися до китайської космічної станції, й це становило небезпеку для людей на борту. Як стверджується китайською стороною, вони тоді діяли згідно з п’ятою статтею угоди про космос і повідомили ООН.

Також Китай неодноразово звертався з відповідними запитами до США, але відповіді так і не отримав. Принаймні так стверджують самі представники Піднебесної. У зв’язку з цим вони заявляють про свою готовність налагодити надійний канал зв’язку з NASA. Це має запобігти подібним ситуаціям у майбутньому.

Що говорять США

Своєю чергою, американці не згодні з таким трактуванням минулорічних подій. Постійне представництво США при Організації Об’єднаних Націй заявляє, що не знає про жодні повідомлення Китаю щодо супутників Starlink-1095 і Starlink-2305. Крім того, вони наводять аналіз щодо того, що ці зближення не були небезпечними.

За безпеку супутників Starlink безпосередньо відповідають представники SpaceX. І вони заявляють, що їм складно зв’язуватися з КНР щодо подібних речей. Для цього спочатку доводиться звертатися до Держдепартаменту США. І вони не впевнені, куди далі потрапляє ця інформація. Вся система виглядає громіздкою та неефективною. Представники компанії просто не знають, до кого в Китаї можна звернутися напряму. Крім того, у компанії сумніваються, що саме їхні супутники становлять найбільшу небезпеку для станції.

За матеріалами: spacenews.com