Китай може запустити пару зондів на околицю Сонячної системи

Китай розробляє місію щодо відправлення пари космічних апаратів для дослідження далеких куточків Сонячної системи. Основне завдання полягає у вивченні геліосфери й сонячного вітру, а саме — його взаємодії з міжзоряним середовищем.

Зараз китайські вчені складають план польоту. Зонди мають досягти відстані 100 а.о. від Землі до 2049 року, коли КНР святкуватиме своє сторіччя.

Зображення ударної хвилі, що сформоване зіркою Дзета Змієносця, отримане телескопом Spitzer. Джерело: NASA/JPL-Caltech/Univ. of Ariz.

Дата запуску апаратів наразі невідома, але у представленій раніше доповіді зазначався 2024 рік. Перший зонд виконає проліт Юпітеру в 2029-му, після чого попрямує до «носа» геліосфери. Вважається, що в цьому напрямку межа між нею і міжзоряним простором проходить ближче до центра Сонячної системи, ніж в інших регіонах геліосфери.

Другий зонд зробить проліт Юпітеру в 2033 році, а в 2038-му відвідає Нептун. Відомо, що китайські фахівці планують забезпечити апарат невеликим віддільним  модулем для вивчення атмосфери крижаного гіганта. Після прольоту найдальшої планети зонд попрямує до «хвоста» геліосфери.

Загальна схема геліосфери. Джерело: NASA/IBEX/Adler Planetarium

У разі реалізації місій два китайських геліосферних зонди стануть шостим і сьомим космічними апаратами, які наберуть достатню швидкість, щоб назавжди залишити Сонячну систему. Отже, вони складуть компанію знаменитим американським «міжзоряним мандрівникам» Pioneer 10, Pioneer 11, Voyager 1, Voyager 2, а також New Horizons.

Земна атмосфера здатна захистити нас від близького спалаху наднової