Кратер у пустелі Наміб

Може здатися, що цей знімок зроблено одним з апаратів, які досліджують Марс. Таке враження створюється через поєднання пустельного червоного ландшафту, на якому немає жодної помітної ознаки життя, та кратера в нижній частині зображення. Але насправді перед нами не Марс, а Земля.

Пустеля Наміб і кратер Ротер Камм. Джерело: NASA

Знімок був зроблений з борту МКС. На ньому зображено одну з ділянок пустелі Наміб, розташованої на південно-західному узбережжі Африки, яка є одним із найменш сприятливих місць для життя на нашій планеті. Вважається, що пустельні умови тут склалися ще за часів, коли по Землі ходили динозаври.

Що стосується кратера, то він має ім’я Ротер Камм — у перекладі з німецької це означає «червоний гребінь». Діаметр ударної формації становить 2,5 км, її максимальна глибина сягає 130 м. Кратерне дно засипане стометровим шаром червоного піску, тоді як вал височіє над навколишньою місцевістю на 40-90 м.

Пустеля Наміб і кратер Ротер Камм. Джерело: NASA

За оцінками геологів, Ротер Камм сформувався приблизно 5 млн років тому внаслідок падіння тіла розміром кілька сотень метрів. Завдяки порівняно стабільним геологічним і кліматичним умовам у цьому регіоні він зберігся в досить непоганому стані.

За матеріалами https://earthobservatory.nasa.gov