Космос стає полем битви: США зіткнулися з новою ерою загроз за межами Землі

На космічному симпозіумі в Колорадо-Спрінгс, штат Колорадо, генерал Космічних сил США Ченс Зальцман виступив зі своєю доповіддю щодо посилення національної безпеки. Його послання було простим: США перебувають у новій ері загроз за межами Землі.

Ченс Зальцман
Генерал Космічних сил США Ченс Зальцман, начальник відділу космічних операцій, під час слухань підкомітету збройних сил Сенату з питань стратегічних сил на Капітолійському пагорбі у Вашингтоні, округ Колумбія. Фото: Air Force

«Загрози, з якими ми стикаємося на орбіті з боку наших стратегічних конкурентів, суттєво зросли за останній час», — заявив Ченс Зальцман, другий в історії керівник відділу космічних операцій Космічних сил США.

Його виступ стався в той час, коли космос швидко комерціалізується, а від геополітичних загострень дедалі частіше відчуваються загрози, що поширюються у космос, у сфері, для якої правила ведення бою залишаються незрозумілими.

Військові експерти кажуть, що космос, швидше за все, стане лінією фронту в майбутніх конфліктах — полем битви, яке може поширитися на приватний сектор і вплинути на цивільне населення. Зальцман говорить, що космічна тактика супротивників, таких як росія та Китай, охоплює всю гамму потенційних загроз, починаючи від глушіння зв’язку системи GPS та лазерів і «осліплювачів» камер на орбіті для запобігання збору інформації, до протисупутникових ракет, на кшталт тієї, яку росія випробувала наприкінці 2021 року. Як свіжий приклад згадується також безпрецедентна кібератака на європейську мережу зв’язку супутникового оператора США Viasat.

Щоб швидше реагувати на нові загрози, Зальцман планує вдосконалити військовий супутниковий флот, зробити його більш стійким до атак та залучити до оборонного потенціалу більше комерційних космічних гравців. Як приклад, Космічні сили США нещодавно оголосили про стратегію закупівлі додаткових послуг із запусків. Новий підхід призначений для того, щоб створити більше можливостей для космічних стартапів конкурувати за контракти національної безпеки.

Контракти з посилення національної безпеки на 2024 рік будуть збільшені на 15% та оцінюються у 30 млрд доларів. Очікується, що для посилення оборони країни будуть залучені такі компанії як Rocket Lab, Relativity Space, Blue Origin, SpaceX, United Launch Alliance, а також спільне підприємство Lockheed Martin та Boeing.

Раніше ми повідомляли про те, як вторгнення росії в Україну підвищило вимоги до кібербезпеки.

За матеріалами CNBC.