Космос для початківців. Найкращі астрономічні додатки для Android

Згідно з поширеною думкою, наука стала настільки складною, що нефахівцям практично неможливо розібратися в її хитросплетіннях. Але це все-таки надто однобокий погляд. Не варто забувати, що сучасні технології надали всім охочим унікальну можливість торкнутися світу науки й самим стати трошки вченими. Все, що для цього потрібно — це смартфон із відповідним мобільним додатком і вихід в інтернет.

Close-up of a depressed teenage girl sitting on the bed in her room lightened with orange and teal neon lights and scrolling social media.

На честь Дня науки редакція The Universe Space Tech створила підбірку з семи найкращих астрододатків, випущених для платформи Android. Завдяки їм ви зможете дізнатися фазу Місяця, знайти потрібне сузір’я та з’ясувати, чи не є підозрілий об’єкт у небі Венерою або МКС.

Sky Map

Додаток Sky Map перетворює ваш гаджет на планетарій, дозволяючи вивчати небосхил у режимі доповненої реальності. Достатньо навести смартфон на ту чи іншу частину неба, і він підпише на екрані сузір’я, зірки та планети, видимі зараз. Також додаток показує метеорні потоки та найяскравіші комети. Ще одна корисна функція — подорож у часі, що дозволяє побачити, як виглядатиме небо в заданий момент.

Звичайно, Sky Map — далеко не найпросунутіша програма-планетарій. У ній нема енциклопедичних довідок або функції відстеження супутників. Однак саме завдяки простоті це цілком непоганий вибір для тих, хто не шукає якихось вузькоспеціалізованих знань, а просто хоче з’ясувати, чим є світла цятка в небі, чи куди потрібно дивитись, аби побачити метеорний потік.

Stellarium

Stellarium — одна з найвідоміших програм-планетаріїв. Безкоштовна версія її мобільного додатку дає можливість здійснити екскурсію зоряним небом у будь-який заданий момент часу. Однією з її цікавих особливостей є режим «небо культури». У ньому додаток показує розташування на небі сузір’їв із міфологій різних народів Землі, навіть таких екзотичних, як навахо та маорі.

Платна версія Stellarium надає користувачеві багато додаткових функцій. Серед них — доступ до каталогу астрономічних об’єктів, зображень планет і об’єктів далекого космосу у високій якості, а також можливість відстежувати МКС і супутники.

Solar System Scope

Solar System Scope — це віртуальний 3D-планетарій, що дозволяє здійснити інтерактивну подорож як нашою Сонячною системою, так і її найближчими зоряними околицями. Додаток дає можливість вивчати візуалізації планет, їхніх супутників, різних світил, а також дізнатися найцікавіші факти про них. Таким чином, він чудово підходить для тих, хто хоче почати з космічних азів, зрозуміти, як влаштована Сонячна система та як виглядають ті чи інші небесні тіла. Також варто відзначити дуже непогану музику, що супроводжує процес інтерактивної подорожі. Основний мінус програми — відсутність локалізації українською мовою.

Phases of the Moon

Phases of the Moon являє собою простий та інтуїтивно зрозумілий додаток, що дозволяє дізнатися поточну фазу Місяця, час його сходу й заходу та відстань до Землі. Рухаючи пальцем по екрану, можна побачити, як змінюється ступінь освітленості видимої півкулі природного супутника нашої планети. Його зображення можна наблизити. В цьому режимі на екран виводиться назва основних місячних морів і кратерів, а також місця посадки різних місій.

Звичайно, на платформі Android можна знайти чимало більш просунутих додатків, що дозволяють набагато детальніше досліджувати Місяць і мають безліч додаткових функцій. Серед них — Moon Phase Calendar, Daff Moon Phase та інші аналогічні програми. Але якщо вам не потрібні якісь спеціалізовані подробиці, то Phases of the Moon — цілком пристойний варіант.

NASA App

Офіційний додаток NASA для Android, що дозволяє стежити за активністю цієї організації. У ньому можна знайти останні новини аерокосмічної адміністрації США, повідомлення в соцмережах, свіжі фотографії та інформацію від космічних місій. Як корисні бонуси додаток дає можливість вивчати планети та супутники, а також скористатися інтерактивною програмою, що демонструє поточне місце розташування космічних апаратів NASA.

Sunrise Sunset

Непоганий додаток для тих, хто хоче дізнатися, коли сьогодні буде схід/захід Сонця. Sunrise Sunset надає інформацію про тривалість світлового дня, час сходу та заходу Сонця та Місяця, настання різних видів сутінків. Також існує інтерактивний режим, що дозволяє візуалізувати рух нашого світила по небу протягом року, і корисний бонус у вигляді часу видимості планет.

ISS Detector

Ця програма стане в нагоді всім, хто хоче побачити Міжнародну космічну станцію. Вона призначена для розрахунку її видимості в місці знаходження користувача та дозволяє зробити прогноз на два тижні вперед. У ньому буде вказано час видимості МКС, її шлях небом, висота і зоряна величина. Налаштування дозволяють установити завчасні сповіщення, щоб не пропустити появу орбітального комплексу. В якості бонусу ISS Detector також може розрахувати час прольотів китайської орбітальної станції «Тяньгун».

***

Підготовлений нами перелік додатків у жодному разі не претендує на всеосяжність. Його основне завдання — продемонструвати численні можливості, які сучасні технології надають тим, хто, маючи лише смартфон, хоче доторкнутися до космосу. А який додаток для цього краще використати, нехай кожен вирішить для себе сам.