Космічний телескоп знайшов планету розміром із Сатурн

Космічний телескоп TESS знайшов екзопланету, яка за своїм розміром та іншими характеристиками нагадує Сатурн, щоправда, без його кілець. Вона обертається навколо тьмяного червоного карлика.

TESS знайшов газовий гігант розміром з Сатурн
TESS знайшов газовий гігант розміром із Сатурн. Джерело: exoplanets.nasa.gov

TESS знайшов щось схоже на Сатурн

Команда астрономів на чолі з Те Ханом із Каліфорнійського університету в Ірвайні підтвердила ще один TOI, який спостерігав космічний телескоп Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS).

Вони змогли побачити ознаки проходження чогось по диску зорі на кривій блиску TOI-5344 — червоного карлика, розташованого на відстані приблизно 444 світлових років від Землі. Планетарна природа цього сигналу була підтверджена подальшими наземними спостереженнями.

Планета TOI-5344 b майже в 10 разів більша і в 135 разів масивніша за Землю. Це означає, що її густина дорівнює 0,8 г/см3. Планета обертається навколо своєї зорі за 3,8 дня. Середня відстань від неї складає 0,04 а.о. Рівноважна температура TOI-5344 b оцінюється приблизно в 679 K.

Виходячи з отриманих параметрів, автори статті класифікували TOI-5344 b як планету, схожу на Сатурн. Вони зазначили, що вона також має масову частку металів, порівнянну з тією, яку має цей газовий гігант.

Велика планета біля маленької зорі

Ще одна цікава особливість нової екзопланети полягає в тому, що цей газовий гігант розташований на орбіті червоного карлика. Ще зовсім недавно вважалося, що планети з масами у 80 разів більшими за земну тут не зустрічаються, проте їх почали знаходити.

Зоря TOI-5344 має радіус приблизно 0,56 радіуса Сонця, а її маса становить 0,59 його маси. Вік світила оцінюється в 7,1 млрд років, ефективна температура становить 3770 К, а металічність оцінюється на рівні 0,48 dex. Останнє робить цю зорю найбагатшою на метали серед усіх червоних карликів, навколо яких обертаються гігантські планети.

Системи, у яких газовий гігант обертається навколо червоного карлика, цікаві насамперед тим, що не до кінця зрозуміло, звідки у них взялося стільки матеріалу в протопланетному диску. Хоча, можливо, річ не у його кількості, а в тому, як він був згрупований. У будь-якому разі, вивчення системи TOI-5344 може допомогти просунутися у цьому питанні.