Комети у травні 2018 року

Останні тижні та місяці були не найсприятливішими щодо візуальних спостережень комет: жодну з них не можна було помітити з невеликими, за аматорськими мірками, телескопами. У травні тенденція загалом продовжиться.
Це можна сприймати як «затишшя перед бурею», оскільки друга половина року подарує одразу кілька яскравих та цікавих «хвостатих мандрівниць», які можна побачити в середніх широтах північної півкулі.

C/2016 M1 (PANSTARRS)

Найбільш перспективним об’єктом, з погляду північних любителів астрономії, у травні є C/2016 M1 (PANSTARRS) — її блиск, що неухильно зростає, протягом місяця повинен триматися на рівні близько 10m. Для візуальних спостережень в умовах помірно темного неба знадобиться телескоп з діаметром не менше 8 см. Об’єкт рухатиметься на південь, проходячи через щільні зоряні поля у сузір’ях Орла та Стрільця; червень стане останнім місяцем, протягом якого C/2016 M1 можна побачити із середніх широт північної півкулі. Близько 14 травня комета опиниться менш ніж за 2° від планетарної туманності NGC 6818 та галактики Барнарда (NGC 6822). Перигелій вона пройде 10 серпня цього року на відстані 2,2 а.о. від Сонця.

Видиме положення комети C/2016 M1 на небі у травні-червні 2016 року. Джерело: SkyMap with additions by Bob King

Комета PanSTARRS (C/2016 M1) найближчим часом ставатиме все яскравішою — її блиск з 10,5m на початку травня, зросте майже до 9-ї величини до кінця червня, коли вона перейде в сузір’я Скорпіона і її буде складно спостерігати в наших широтах. На карті видимого шляху комети її положення нанесені з інтервалом 3 дні; показані зорі до 8-ї величини.

C/2016 R2 (PANSTARRS)

Далека комета C/2016 R2 (PANSTARRS), яка виявляла значну активність у зимові місяці (зокрема, вона характеризувалася потужним виділенням чадного газу) дещо «заспокоїлася». Попри те, що в травні вона пройде перигелій, її інтегральна яскравість навряд чи суттєво перевищить 12m. Її можна побачити у сузір’ї Візничого, невисоко на вечірньому небі, в інструменти з апертурою щонайменше 15 см.

C/2016 N6 (PANSTARRS)

Ще одна комета, C/2016 N6 (PANSTARRS) матиме блиск близько 13m і рухатиметься сузір’ям Рисі. Для її спостережень знадобиться телескоп із діаметром об’єктива понад 20 см.

Дю Туа (66P/du Toit)

Яскравість періодичної комети Дю Туа (66P/du Toit) має досягти 11-ї зоряної величини, але спостерігати її можна лише на ранковому небі у Південній півкулі.