Камера темної енергії сфотографувала сусідню галактику

Астрономи, які працюють на 4-метровому телескопі імені Віктора Бланко Міжамериканської обсерваторії Серро-Тололо, опублікували зображення галактики Центавр А, отримане за допомогою Камери темної енергії (DECam). Цей інструмент призначений для вивчення динаміки розширення Всесвіту. Він має поле зору 2,2° та здатний робити знімкм розміром 570 мегапікселів.

Галактика Центавр А. Джерело: CTIO/NOIRLab/DOE/NSF/AURA

Центавр А розташована на відстані 12 мільйонів світлових років. Вона класифікується як лінзоподібна галактика з полярним кільцем. Подібні об’єкти мають зовнішнє кільце з газу та зірок, що обертаються над їхніми полюсами. Астрономи вважають, що така незвичайна форма цієї зоряної системи пояснюється наслідками зіткнення. У далекому минулому гігантська еліптична галактика зіткнулася з відносно невеликою спіральною, що призвело до утворення нинішньої структури.

Фото DECam демонструє деталі Центавр А — наприклад, червонуваті області активного зореутворення та скупчення молодих блакитних зір. Також добре проглядаються пилові хмари.

Центавр А є потужним джерелом радіовипромінювання. Воно обумовлене активністю розташованої в її центрі чорної діри, маса якої в 55 млн разів перевищує сонячну. Знімки в радіодіапазоні демонструють величезні джети, що виходять з ядра галактики. Їхня протяжність вимірюється тисячами світлових років.

За матеріалами: https://noirlab.edu