Juno зазнімкував нічну півкулю Європи

NASA опублікувала новий знімок супутника Європа. Він був зроблений апаратом Juno під час близького прольоту, який відбувся 29 вересня. Особливість зображення полягає в тому, що зображена на ньому ділянка поверхні в момент знімання не була освітлена Сонцем.

Близький візит апарата Juno

Європа є одним із найбільш цікавих тіл Сонячної системи. Під її крижаною поверхнею ховається гігантський океан, який теоретично може бути домом для якихось форм життя. Не дивно, що вчені прагнуть використати будь-які можливості, щоб більше дізнатися про цей супутник.

Знімок Європи, зроблений апаратом Juno 29 вересня 2022 року (оброблене зображення). Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/Kevin M. Gill

Така можливість надалася 29 вересня. У той день зонд Juno, що вивчає Юпітер, здійснив, перший у ході своєї місії, близький проліт Європи. Щоправда, точка мінімального зближення знаходилася над неосвітленою півкулею супутника, що помітно ускладнило завдання отримання детальних знімків поверхні. Але фахівці NASA знайшли вихід, залучивши чорно-білу камеру SRU (Stellar Reference Unit). Вона використовується як зоряний датчик для правильної орієнтації Juno і здатна працювати в умовах слабкого освітлення.

Нічний бік Європи

Використав як джерело освітлення, відбите від хмар Юпітера сонячне світло, SRU зуміла зазнімкувати одну з ділянок поверхні Європи. Дистанція знімання склала 412 км, роздільна здатність зображення становить від 256 до 340 метрів на піксель.

Знімок нічної півкулі Європи, зроблений апаратом Juno під час близького прольоту. Джерело: NASA/JPL-Caltech/SwRI

Опубліковане NASA зображення демонструє область розміром 150 на 200 км. Вона поцяткована мережею тонких борозенок та подвійних гребенів. У правому верхньому кутку знімка, а також праворуч і нижче центру видно темні плями. Можливо вони утворилися в процесі викиду речовини з океану Європи. Нижче та правіше центру також знаходиться незвичайна формація, яка чимось нагадує музичну ноту. Її розміри становлять 67 на 37 км. Білі цятки на знімку утворилися внаслідок потрапляння в камеру високоенергетичних частинок із радіаційних поясів Юпітера.

Вже наступного року Juno здійснить близький проліт ще одного, дуже примітного супутника Юпітера — Іо. Це тіло відоме своїми безперервними виверженнями, які регулярно змінюють його поверхню.