Juno зареєстрував звуки зіткнень з юпітеріанським пилом

Як інші планети-гіганти, Юпітер має кільцеву систему. Однак за своєю видовищністю та складністю будови вона серйозно поступається як кільцям Сатурна, так і Урану. Юпітеріанські кільця в основному складаються з пилу, що вибивається з поверхні супутників планети під час їхніх зіткнень з метеоритами.

Орбіта космічного апарату Juno відносно площини юпітеріанських кілець. Джерело: Ye, S.-Y. et al., 2020 р.,

Формально орбіта космічного апарату Juno не перетинає кільця Юпітера. Однак під час зближення з газовим гігантом зонд проходить через його екваторіальну площину. Цей регіон характеризується підвищеною концентрацією частинок пилу, що досягає декількох тисяч на кубічний кілометр простору. Оскільки Juno в цей момент рухається зі швидкістю близько 60 км/с відносно планети, зіткнення з твердими частинками викликають формування іонізованих газових хмар. У свою чергу, вони реєструються втановленим на борту апарату приладом Waves, призначеним для вивчення юпітеріанського радіовипромінювання.

Представлений аудіозапис був створений на основі даних Waves. Він демонструє процес прольоту Juno через пиловий шлейф Юпітера. За словами фахівців, в момент проходження екваторіальної площини апарат стикається приблизно з півдюжиною частинок за секунду.

За матеріалами: https://www.missionjuno.swri.edu