Juno зазнімкував «гарячу пляму» на Юпітері

Зображення ліворуч було отримане 16 жовтня 2020 року телескопом Gemini North (обсерваторія Мауна-Кеа), який сфотографував Юпітер на довжині хвилі 5 мкм. Прямокутник позначає положення більш яскравої — «гарячої» — області в юпітеріанській атмосфері. Знімок праворуч був зроблений в той же день космічним апаратом Juno. Він демонструє, як ця гаряча область виглядає у видимому діапазоні.

Знімки Юпітера, зроблені 16 вересня 2020 року телескопом Gemini North і космічним апаратом Juno. Джерело: International Gemini Observatory/NOIRLab/NSF/AURA M.H. Wong (UC Berkeley)/NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS/ Brian Swift/Tom Momary

Гарячі області Юпітера відомі досить давно. Вважається, що в одну з них «занурився» спускальний апарат місії Galileo. Передані ним дані серйозно відрізнялися від того, що очікували знайти вчені: зонд виявив у сто разів менше водяної пари, ніж припускали моделі, при помітно більшій швидкості вітру, що досягала 600 км/год і порівняно високій температурі.

Для неозброєного ока гарячі області Юпітера виглядають як темні плями. Це пояснюється відсутністю над ними хмарного покриву, через що ми можемо побачити нижні, тепліші шари атмосфери планети. З цієї ж причини вони здаються такими яскравими на знімках в інфрачервоному діапазоні. На думку вчених, ці області відіграють ключову роль в атмосферних процесах газового гіганта, оскільки є важливим елементом механізмів утворення штормів і смуг.

За матеріалами https://www.nasa.gov